Kinder50-topbanner

Kunde

Ferrero (Kinder)

Marked

Danmark, Sverige, Finland

Arbejdsområder

Print • Instore/POS • Online

Jubilæumsmarkering

Ferrero Scandinavia ønskede at lave en synlig og effektiv af Kinder brandets 50 års jubilæum. Og da Kidvertising allerede i en årrække havde arbejdet med flere af Kinders subbrands faldt det naturligt at vi skulle løfte opgaven.

Juliæeet skulle markeres over en længere periode, så opgaven bestod i at lave 3 involverende kampagner der kunne skabe nyt og forøget kendskab til Kinders mange produktlinier. 

Involverende instore løsninger

Med udgangspunkt i de kendte figurer fra Kinder Surprice og Schokobon udviklede vi tre kampagner der skulle aktivere kunderne:

  • Kinder Selfie: En analog fotokonkurrence i butikkerne hvor kunderne via særligt udviklede spejle kunne  tage sjove selfier med Kinder figurer og sjov grafik – ligesom det kendes det fra de mange filter-funktioner i bl.a. Snapchat, Instagram m.fl. De indsendte billeder blev delt under hashtagget #Kinderselfie
 
  • Kinder Dance: En dansekonkurrence hvor deltagerne blev opfordret til at filme og dele deres “fejrings-dans” med Kinder under hashtagget #Kinderdance
 
  • Kinder Cake: Foto-/bagekonkurrence hvor deltagerne skulle dele billeder af deres flotteste fødselsdagskage, inspireret fra Kinders 50 års jubilæum
SelfieMirror-Small_3D
Kinder50-wobbler
Selfie-mirror-small

De tre kampagne-budskaber:

Når enden er god...

Kinder jubilæet blev fejret med manér – og med tre meget synlige butikskampagner fik Ferrero placeret sig “top of mind” hos de mange med hang til lækre søde fristelser.