Ferrero Scandinavia ønskede at lave en synlig og effektiv af Kinder brandets 50 års jubilæum. Og da Kidvertising allerede i en årrække havde arbejdet med flere af Kinders subbrands faldt det naturligt at vi skulle løfte opgaven.
Juliæeet skulle markeres over en længere periode, så opgaven bestod i at lave 3 involverende kampagner der kunne skabe nyt og forøget kendskab til Kinders mange produktlinier.
Involverende instore løsninger
Med udgangspunkt i de kendte figurer fra Kinder Surprice og Schokobon udviklede vi tre kampagner der skulle aktivere kunderne:
Kinder Selfie: En analog fotokonkurrence i butikkerne hvor kunderne via særligt udviklede spejle kunne tage sjove selfier med Kinder figurer og sjov grafik – ligesom det kendes det fra de mange filter-funktioner i bl.a. Snapchat, Instagram m.fl. De indsendte billeder blev delt under hashtagget #Kinderselfie
Kinder Dance: En dansekonkurrence hvor deltagerne blev opfordret til at filme og dele deres “fejrings-dans” med Kinder under hashtagget #Kinderdance
Kinder Cake: Foto-/bagekonkurrence hvor deltagerne skulle dele billeder af deres flotteste fødselsdagskage, inspireret fra Kinders 50 års jubilæum
De tre kampagne-budskaber:
Når enden er god...
Kinder jubilæet blev fejret med manér – og med tre meget synlige butikskampagner fik Ferrero placeret sig “top of mind” hos de mange med hang til lækre søde fristelser.