Spin Master erhvervede sig master toy license på Netflix serien Unicorn Academy. Forud for lanceringen af legetøjsserien fik Kidvertising til opgave at sikre et endnu højere kendskab til Netflix serien.
Løsningen bestod i dels markedsføring til børnene på deres foretrukne medie, YouTube samt til deres forældre via Meta (Facebook og Instagram).
Med mere kendskab i ryggen blev der efterfølgende planlagt en stor VIP lancerings-event i en eksklusiv biograf i København med urpremiere på helt nye afsnit af serien – samt præsentation af legetøjslinjen
Til eventet var der både inviteret influencers/kendisser, presse mv. – alle betalende gæster, og entréindtægten gik til den velgørende organisation, Legeheltene.
Der blev udarbejdet en række materialer til event-dagen. Bl.a. en stor fotovæg til at tage sjove selfies ved og goodiebags indeholdende aktivitetshæfte, plakat, postkort, balloner, legetøj og en lille forfriskning til børnene.
Goodiebags
Brochure & Plakat
Postkort
Fotovæg
Flere billeder fra dagen
Eventet blev en stor succes for både publikum og arrangører
Instore
Til alle retailers i Norden blev der udviklet stærke POS pakker med klar og tydelig kobling til Netflix serien. Enkelte flagskibs-butikker fik også den helt store Unicorn Academy portal – indgangen til selve Unicorn Academy (Enhjørningsakademiet)
Det samlede instore udtryk er med til at sætte fokus på legetøjsserien, der oser af kvalitet pakket ind i et eventyrligt univers.
Online
Børnenes foretrukne ‘medie’ er YouTube, derfor afviklede vi en kids-safe kampagne på YouTube med en always-on kampagne over ca. 2 måneder – først med webisodes og senere med mere legetøjs-orienteret indhold i forskellige længder.
Til forældrene blev der produceret lækkert content med fokus på at lære brandet og legefunktionerne at kende – desuden benyttede vi influencer til at skabe lækkert, relevant content – med ’ny’-nordisk look.
Afrunding
Unicorn Academy er vel modtaget både på Netflix og ude i butikkerne – og Spin Master er klar med at lancere endnu større sortiment til de næste sæsoner – og yderligere content på Netlix er bekræftet – en ny langtidsholdbar serie til pigerne er en realitet.